نکات طلایی شارژ گوشی موبایل برای افزایش عمر باتری

یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی هوشمند را می‌توان باتری دستگاه عنوان کرد که نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ است. با این که کاربران گوشی‌های هوشمند برای سلامت دستگاه خود ارزش زیادی قائل هستند، اما کاربرانی هم وجود دارند که از هیچ تلاشی برای صدمه زدن به باتری دستگاه دریغ نمی‌کنند؛ به عنوان مثال، استفاده از شارژرهای فاقد کیفیت می‌تواند صدمه غیرقابل جبرانی را به باتری دستگاه وارد کند. شما زمانی می‌توانید از سلامت باتری دستگاه خود اطمینان حاصل کنید که با نکات مهم پیرامون شارژ گوشی‌های موبایل آشنا شوید. ما در این مقاله قصد داریم نحوه صحیح اتصال شارژر به گوشی را آموزش دهیم و همچنین می‌خوایم به این موضوع اشاره کنیم که مراقبت از باتری گوشی سامسونگ به چه صورت انجام می‌شود و بهترین روش شارژ گوشی شیائومی چیست؟ پس قبل از خرید گوشی حتما این مطلب را مطالعه کنید.

انواع سوکت شارژ موبایل

سوکت شارژها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها برای دستگاه‌های مختلف طراحی و تولید شده‌اند. بد نیست در ابتدا اشاره‌ای به انواع سوکت شارژهای موبایل داشته باشیم.

سوکت شارژ mini-USB: یک مدل از اتصال استاندارد بوده که بیشتر در گوشی‌های قدیمی و قبل از مطرح شدن سوکت شارژ میکرو USB کاربرد داشته است.

سوکت شارژ میکرو USB: یکی از معروف‌ترین و پرکاربردترین سوکت شارژهایی است که در دستگاه‌های مختلف و گوشی‌های هوشمند اندروید کاربرد دارد. این سوکت شارژ در بیشتر گوشی‌های اندروید یا تبلت‌ها و حتی دستگاه‌های کارت‌خوان قابل مشاهده است.

سوکت شارژ Type-C: یکی از جدیدترین سوکت‌ شارژها برای گوشی‌های هوشمند جدید بوده که توانایی انتقال شارژ با سرعت بالا را دارد. با این که گوشی‌های هوشمند جدید اندروید و حتی به تازگی در محصولات شرکت اپل شاهد چنین سوکت شارژهایی هستیم، اما به نظر می‌رسد جایگزین شدن کامل آن با سوکت شارژ میکرو USB نیازمند گذشت زمان بیشتری خواهد بود.

نکته: در صورتی که با گوشی‌های نوکیا ساده قدیمی سر و کار دارید، قطعا نیازمند شارژر سوزنی خواهید بود. انواع شارژر سوزنی با طرح‌ و اندازه‌های مختلف و متناسب با مدل‌های متفاوت در دسترس قرار دارند و امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد.

انواع کابل شارژ موبایل

در بخش قبل به انواع سوکت شارژ موبایل اشاره شد، اما برای شارژ کردن گوشی‌های هوشمند نیازمند کابل شارژ متناسب با سوکت‌ها هم خواهید بود. کابل مناسب یکی از اصول شارژ باتری به حساب می‌آید. در ادامه شما را با انواع گوناگون کابل شارژ موبایل آشنا خواهیم کرد.

کابل شارژ میکرو USB: یکی از رایج‌ترین سوکت شارژهای موبایل مربوط به سوکت میکرو USB بوده که در بیشتر مدل‌های قدیمی اندروید مشاهده می‌شوند و واضح است که پرکاربردترین کابل شارژ هم از نوع میکرو USB است. کابل شارژهای میکرو USB در انواع مختلف و با کیفیت‌های متفاوت برای خرید در دسترس قرار دارند.

کابل شارژ Type-Cگوشی‌های هوشمند جدید اندروید با سوکت شارژهای بزرگتر همراه هستند و با عنوان سوکت‌های Type-C شناخته می‌شوند. همانند مورد قبل، شما برای شارژ کردن این مدل‌ها نیازمند کابل شارژهای Type-C خواهید بود. این کابل‌ها می‌توانند به خوبی و با سرعت قابل قبول، شارژ مجدد دستگاه را انجام دهند.

کابل لایتنینگ: کابل شارژ گوشی‌های آیفون با گوشی‌های اندروید تولیدشده توسط سایر کمپانی‌ها متفاوت است. شما برای شارژ گوشی‌های آیفون خود نیازمند خرید کابل لایتنینگ خواهید بود. توجه داشته باشید که هدف از تولید انحصاری یک کابل مجزا، نظارت و پیشرفت‌های بیشتر بود.

انواع شارژر سامسونگ

شارژرهای مختلفی برای گوشی‌ سامسونگ و سایر برندهای موبایل در دسترس قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما آیا تفاوتی با یکدیگر ندارند؟ وظیفه اصلی شارژرها را باید رساندن توان الکتریکی به باتری عنوان کرد. در حقیقت توان الکتریکی نتیجه جریان و ولتاژ است. فرض کنید یک شارژر با حداکثر جریان ۲ آمپر در اختیار دارید، اما این بدان معنا نیست که دستگاه موردنظرتان هم نیازمند چنین توان الکتریکی باشد. واضح است که دستگاه شما مطابق با نیاز خود از شارژر، انرژی طلب خواهد کرد. آمپر شارژ موبایل تاثیر زیادی در افزایش دوام باتری گوشی شما دارد و نباید این مسئله را نادیده بگیرید.

شما باید سعی کنید از شارژرهای مخصوص برای گوشی‌های سامسونگ استفاده کنید. کاربران زیادی هستند که امکان دارد از شارژرهای برند هواوی برای گوشی‌های سامسونگ استفاده کنند، اما توصیه می‌شود از انجام این کار صرف نظر کنید. در صورتی که مجبور هستید از شارژر سایر برندها استفاده کنید، باید میزان ولتاژ و شدت جریان آن را مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که استفاده از شارژرهای باکیفیت می‌تواند نقش زیادی در مراقبت از باتری گوشی‌ سامسونگ داشته باشد.

انواع شارژر شیائومی

شرایط شارژرهای شیائومی همانند شارژرهای سامسونگ بوده و بهترین روش شارژ گوشی شیائومی استفاده از شارژر همان گوشی است. همانطور که می‌دانید، گوشی‌ های شیائومی مجهز به باتری‌های قوی هستند و شاهد پشتیبانی آن‌ها از فناوری شارژ سریع هم هستیم؛ این مسئله موجب افزایش حساسیت شده و شما باید از شارژرهای مخصوص و قدرتمند شیائومی استفاده کنید. در صورتی که شارژر گوشی شیائومی را در اختیار ندارید، بهتر است یکی از شارژرهای باکیفیت در دسترس را که توان بالایی دارد، انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. اسم شارژر شیائومی هم نام خاصی نبوده و فقط توجه به نکات مهم پیرامون اصالت شارژر می‌تواند برای استفاده از آن‌ها، کافی باشد. همچنین روش صحیح شارژ باتری موبایل شیائومی هم مشابه سایر برندها بوده و روش‌ها یکسان هستند.

انواع شارژر آیفون

در صورتی که علاقه‌مند به استفاده از محصولات شرکت اپل هستید، باید از کابل‌های لایتنینگ و کلگی شارژرهای خاص استفاده کنید. البته یک نکته بسیار مهم پیرامون استفاده از شارژرهای آیفون وجود دارد که باید مدنظر قرار دهید؛ شما می‌توانید از شارژر آیپد برای شارژ گوشی‌های آیفون استفاده کنید، اما امکان استفاده از شارژر گوشی آیفون برای شارژ مجدد آیپد وجود ندارد. آیپدها نیازمند جریان ۲ آمپر هستند و این در حالی است که گوشی‌ های اپل نیازمند دریافت جریان ۱ آمپر خواهند بود. استفاده از شارژرهای ۱ آمپری برای شارژ دستگاهی همانند آیپد که نیازمند جریان ۲ آمپر هستند، نامناسب بوده و می‌تواند در طولانی مدت موجب ضعیف شدن و در نهایت خرابی باتری شود.

نحوه صحیح اتصال شارژر به گوشی

یکی از نکات مهمی که باید هنگام متصل کردن شارژر به گوشی مدنظر قرار دهید، توجه به موقعیت قرارگیری سوکت شارژ است. کاربران زیادی هستند که فقط کابل را در دست گرفته و سعی می‌کنند با وارد کردن فشار در نقطه موردنظر قرار دهند، اما این مسئله نتیجه معکوس و خرابی سوکت شارژ را به دنبال خواهد داشت.

هنگامی که شارژر را در دست گرفتید، بهتر است نگاه دقیقی به موقعیت مکانی سوکت شارژ داشته باشید و کابل را به راحتی و بدون وارد کردن فشار به دستگاه متصل کنید؛ این مسئله می‌تواند تاثیر زیادی در افزایش طول عمر سوکت شارژ گوشی موبایل داشته باشد.

استفاده از مطالب باینو برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام باینو و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت ايده نوين تجارت لاتيدان تعلق دارد. / طراحی شده با ❤️ در استودیو دایره مینایی
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.