اولین گوشی اندرویدی با ۲۰ گیگابایت رم با یک آپدیت نرم‌افزاری ساخته

ZTE به‌تازگی آپدیتی را برای پرچم‌دار جدید خود یعنی Axon 30 منتشر کرد که در نتیجه‌ی آن میزان حافظه‌ی رم گوشی از ۱۲ به ۲۰ گیگابایت افزایش یافت.

گوشی‌های هوشمند امروزی، سوا از پرچم‌دارانی که مخصوص بازی طراحی می‌شوند و پسوند گیمینگ را یدک می‌کشند، نهایتا از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند که از جمله این محصولات می‌توان به پرچم‌دار امسال سامسونگ یعنی گلکسی S21 اولترا اشاره کرد. البته سال گذشته هم شرکت کره‌ای مدل S20 اولترا را در یک نسخه با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم راهی بازار کرده بود. (لازم به ذکر است میزان رم در گوشی‌های گیمینگ حتی به ۱۸ گیگابایت هم می‌رسد، نظیر ایسوس راگ‌فون ۵ آلتیمیت ادیشن).

اما برخی از شرکت‌هایی که گوشی‌های خود را با میزان رم پایین‌تر به نسبت سایر شرکت‌ها راهی بازار می‌کنند، راه حل جالبی را برای افزایش آن در نظر گرفته‌اند. یکی از این شرکت‌ها شیائومی بود که حافظه‌ی رم ردمی نوت ۱۰ پرو را با این راه حل نرم‌افزاری تا ۲ گیگابایت افزایش داد. حال نوبت به ZTE رسیده است که آن هم یک شرکت چینی است منتها این‌بار میزان افزایش حافظه‌ی رم را به ۸ گیگابایت رساند. یعنی در واقع اگر گوشی شما ۱۲ گیگابایت رم داشته باشد، با این راه حل نرم‌افزاری ZTE به ۲۰ گیگابایت افزایش پیدا خواهد کرد.

گوشی هم که در رابطه با آن صحبت می‌کنیم، ZTE Axon 30 است که شرکت چینی آن را با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 راهی بازار کرد. در این روش، از حافظه‌ی داخلی گوشی استفاده می‌شود تا مقداری حافظه‌ی مجازی به رم اضافه شود. بدین ترتیب قطعا سرعت گوشی در انجام کارهایی که به رم نیاز مستقیم دارند افزایش پیدا می‌کند اما بدیهی است نباید انتظار داشته باشیم افزایش این سرعت مشابه شرایطی باشد که از ۲۰ گیگابایت رم واقعی استفاده می‌کنید. لازم به ذکر است ZTE Axon 30 با دریافت این آپدیت به اولین گوشی تبدیل شد که از ۲۰ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد.

رم ZTE Axon 30

این آپدیت در روز جمعه برای ZTE Axon 30 منتشر شد و ۸ گیگابایت رم مجازی به ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم آن افزود

ZTE Axon 30 یک گوشی پرچم‌دار با نمایشگر ۶٫۹۲ اینچی و پنلی از جنس OLED است که وضوح تصویر در آن به ۲۴۶۰ × ۱۰۸۰ (همان +FHD) می‌رسد. میزان رفرش‌ریت صفحه هم ۱۲۰ هرتز است تا تجربه‌ای روان و لذت‌بخش از گشت و گذار بین منوهای مختلف گوشی یا تماشای محتوایی که از این میزان رفرش‌ریت پشتیبانی می‌کند داشته باشید. قلب تپنده‌ی این محصول را پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۷۰ تشکیل می‌دهد که قبل از دریافت این آپدیت جدید با ۱۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 وظیفه‌ی امور پردازشی را بر عهده داشت اما اکنون باید این کار را به کمک ۲۰ گیگابایت حافظه‌ی رم انجام دهد. لازم به ذکر است مدلی که فعلا این آپدیت را دریافت کرده است از ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی پرسرعت UFS 3.1 بهره می‌برد.

این گوشی روی پنل پشتی خود یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی (با زاویه‌ی دید ۱۱۹ درجه)، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی سنجش عمق دارد. روی نمایشگر ZTE Axon 30 هم یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی تعبیه شده است که وظیفه‌ی عکاسی سلفی را بر عهده دارد. همچنین حسگر اثر انگشت هم زیر این نمایشگر قرار دارد.

منبع تغذیه‌ی این محصول قدرتمند اما یک باتری نه چندان پرظرفیت ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که کاربر می‌تواند آن را با شارژر سریع ۵۵ واتی شارژ کند. اندروید ۱۱ سوار بر رابط کاربری MyOS 11 هم به عنوان سیستم‌عامل و رابط کاربری پیش‌فرض در این گوشی ایفای نقش می‌کنند.

در نهایت باید به این نکته اشاره داشته باشیم که فناوری رم مجازی می‌تواند به خصوص برای گوشی‌های اقتصادی که این روزها با ۳/۴/۶ گیگابایت حافظه‌ی رم راهی بازار می‌شوند بسیار مفید باشد چرا که از ظرفیت حافظه‌ی داخلی آن‌ها کاسته و به رم اضافه می‌کند. بدین ترتیب کاربران اندکی افزایش سرعت را در انجام کارهایی که به رم وابسته است حس خواهند کرد. منتها فعلا مشخص نیست آیا تمام شرکت‌ها قصد انجام چنین کاری را دارند یا خیر. در حال حاضر شیائومی و ZTE تنها شرکت‌هایی هستند که آپدیت مورد نظر را برای گوشی‌های خود عرضه کرده‌اند. البته شیائومی برای یک گوشی میان‌رده و ZTE برای یک گوشی نسبتا پرچم‌دار.

استفاده از مطالب باینو برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام باینو و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت ايده نوين تجارت لاتيدان تعلق دارد. / طراحی شده با ❤️ در استودیو دایره مینایی
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.